Vår vision

Vi är utsedda till Gasell 2013! Läs mer här

Just nu! Vinn ett års medierådgivning      Gå till vår kampanjsida

Vår vision

 

Vår vision är att vara Sveriges ledande mediebyrå genom att skapa framgångsrika digitala strategier för våra kunder som ger resultat i form av försäljning, varumärkeskännedom och tillgänglighet.

Sociala projekt

Vi tror att vi har ett ansvar för att finnas till och bistå människor runt omkring oss som inte är lika lyckligt lottade i livet som vi själva. Vi tror också att vi som företag har ett ansvar, inte bara för att betjäna våra kunder med bra produkter, skapa tillväxt och arbetstillfällen, utan också för att göra vad vi kan för att hjälpa människor i vår omvärld till ett bättre liv.  Vi kan inte hjälpa alla, men vi kan hjälpa några. Därför har vi valt att stödja Love Nepal.

Prostituerade barn i Nepal

Vi har valt att stödja ett projekt i Katmandu, Nepal, som hjälper flickor som flytt, räddats eller köpts ifrån ett fruktansvärt liv som sexslavar på bordeller eller i sina egna hem. Flickorna kommer ifrån en kast-lös folkgrupp i västra Nepal som kallas Badi-folket. De här flickorna har ingen möjlighet till en ”normal” försörjning och tvingas därför sälja sig själva. Ibland är flickorna inte äldre än 7 år när de säljs av sina föräldrar. 99 procent av kvinnorna i denna folkgrupp tvingas leva under dessa omänskliga förhållanden, och vi hoppas med vår insats att vi kan hjälpa till att bryta mönstret och skapa en ljusare framtid för det här folket.

Många av flickorna försöker fly men eftersom de inte har någonstans att ta vägen har en kyrka i Katmandu börjat engagera sig och hittills startat fyra olika hem där flickorna får mat, husrum, tillgång till sjukvård samt skola. I varje hem bor drygt 40 flickor och det kommer hela tiden nya. Vi har valt att finansiera och ta ansvar för ett av dessa hem och flera av våra anställda har även tagit egna fadderflickor.

Vi är glada att vi har möjlighet att ge en del av det vi har till projekt som detta. Vill du veta mer så fråga gärna någon av våra representanter nästa gång du talar med dem. De berättar gärna!

Facebook

Twitter

Instagram

Follow Me on Instagram
  • Grattis YouTube på 10-årsdagen! #YouTube10år

    vivamediaab: "Grattis YouTube på 10-årsdagen! #YouTube10år"
    25
    0
  • Idag besökte Love Nepal Uppsala-kontoret och besöket lämnade ingen oberörd. Vi är väldigt stolta att kunna hjälpa ett fantastiskt arbete med det vi kan. UNT var på plats och kommer att skriva en artikel om det hela som ni kan läsa sen.

    vivamediaab: "Idag besökte Love Nepal Uppsala-kontoret och besöket lämnade ingen oberörd. Vi är väldigt stolta att kunna hjälpa ett fantastiskt arbete med det vi kan. UNT var på plats och kommer att skriva en artikel om det hela som ni kan läsa sen."
    19
    0
  • I dagens UNT så säger vi ett stort TACK för #mediedagen15

    vivamediaab: "I dagens UNT så säger vi ett stort TACK för #mediedagen15"
    15
    0
  • Twitters Marknadschef Europa @larinumminen höll dagens sista keynote på #mediedagen15 med "Everything happens on Twitter"

    vivamediaab: "Twitters Marknadschef Europa @larinumminen höll dagens sista keynote på #mediedagen15 med "Everything happens on Twitter""
    14
    0
  • "Vi är inne i tredje vågen av e-handel - Det finns mycket mer att göra, nya marknader och nya plattformar!" – Magnus Dimert fd. VD Adlibris / Adlibris resa från köksbordet till miljard e-handelsbolag #mediedagen15

    vivamediaab: ""Vi är inne i tredje vågen av e-handel - Det finns mycket mer att göra, nya marknader och nya plattformar!" – Magnus Dimert fd. VD Adlibris / Adlibris resa från köksbordet till miljard e-handelsbolag #mediedagen15"
    12
    0
  • Tidningshusens utmaning: "Transformeras eller detroniseras!" #mediedagen15

    vivamediaab: "Tidningshusens utmaning: "Transformeras eller detroniseras!" #mediedagen15"
    11
    0
  • @saraohman "Hur ser målgruppen ut för dina tjänster - hur når du just dem med din marknadsföring?" #mediedagen15

    vivamediaab: "@saraohman "Hur ser målgruppen ut för dina tjänster - hur når du just dem med din marknadsföring?" #mediedagen15"
    16
    1
  • Obligatoriskt fika på monterområdet! #mediedagen15

    vivamediaab: "Obligatoriskt fika på monterområdet! #mediedagen15"
    9
    0
  • Kristian Luuk: "Från Handelshögskolan till På spåret!" #mediedagen15

    vivamediaab: "Kristian Luuk: "Från Handelshögskolan till På spåret!" #mediedagen15"
    14
    0
  • Anders Berglund öppnar #mediedagen15 med att tala om hur vi går in i den nya digitala eran!

    vivamediaab: "Anders Berglund öppnar #mediedagen15 med att tala om hur vi går in i den nya digitala eran!"
    15
    0

Hej!

Från och med nu så ingår vi i Viva Media Group som är en sammanslagning av MediaView, Kenzaku och MediaAnalys.

Gå in på www.vivamedia.se för att läsa mer eller klicka här för att läsa pressmeddelandet!